پرده خوانی حماسه کربلا (معرفی کتاب)

یزدفردا "حسین مسرت :پرده خوانی حماسۀ کربلا : شاعر و راوی: شمس الدّین عراقی، عکّاس : نادر پیری اردکانی ، خوشنویس : کورش حجّتی، تهران: راشا ؛1389، خشتی ، 50 ص ، مصوّر.

یک قصّه بیش نیست غم عشق ، وین عجب

کز هر زبان که می شنوم، نامکرّر است

حافظ

حماسۀ شور انگیز و سراسر عشق آفرین کربلا ، هنوز که هنوز است در انگارۀ مردم آزادۀ جهان زنده و پویا ست .، آنجا که گروهی اندک در برابر ستمی بی شمار به پا می خیزند و چون به درستی کار خود ایمان دارند ،جانانه به نبرد می پردازند و از هیچ کس هم هراسی ندارند.حماسۀ دلاور مردی امام حسین و یاران وفادارش ،سده هاست انگیزه بخش جنبش های ضدّ ستم در جهان شده است ، حتّی آنانی که دل در گرو دین حسین(ع) ندارند. زیرا که ستیز با ستم همه جا راه و نشانه های روشن و یگانه دارد. باید تا پای جان ایستاد ؛ زور مندان و ستمگران ،هم همسانی زیادی با هم دارند. شاید دوره و زمانه ای دگر باشد، امّا شیوۀ زور مداری یک سان است .

این بار گزارش این ماجرا با سرود و گفتار : شمس الدّین عراقی ؛ موسیقی : علیرضا درویش قدیمی، عکس های: نادر پیری اردکانی و خطّ خوش : کورش حجتی، پرده خوانی حماسۀ کربلا در قالب یک کتاب مصوّر و یک سی دی به دوستداران راه امام حسین ( ع) پیش کش شده است.

شاعر، ورای عشق و ارادتی که به مولا حسین( ع) داشته ، از دل برآورده هر آنچه در نهانش بوده و بر دل هم نشسته است. وآن که با نوای آرام موسیقی ، اورا همراهی کرده است ، گویا صحنه های عاشورا پیش چشمش بوده است.

عکس های آن از آیین شکوهمند تعزیه با هنر نادر پیری همراه گشته است وبر گویا یی سخن شاعر افزوده است و خوشنویس هم نه برای خطّ خوش که برای دل خود نوشته است و خوش نوشته است.

کوشش همه شان مشکور و پاداش همه شان ماجور باد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا